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Utah lawmakers quickly amend much-criticized abortion bill

HB462 » Herbert had questioned unintended consequences in original legislation.

By Robert Gehrke

The Salt Lake Tribune

Updated: 03/05/2.010 AD

The Utah Legislature quickly fixed an abortion bill Friday that opponents argued could have resulted in criminal homicide charges against a mother who suffers a miscarriage.

Rep. Carl Wimmer, R-Herriman, said his original bill was designed to go after mothers who recklessly use illegal drugs and lose their fetus and insisted that claims it could extend more broadly were "an absolute farce and a lie."

"The rumors," he said, "that this bill allowed women to be charged for slipping on ice or driving down the road without her seat belt and getting in an accident: total fabrication."

Nonetheless, Wimmer said he deleted language that allowed homicide charges against a woman whose "reckless" actions led to the termination of a pregnancy because he wants his bill to be a national model for the "pro-life" movement and he wants to avoid the controversy.

The House and Senate quickly passed the bill Friday, replacing the earlier version which was awaiting action by Gov. Gary Herbert.

The governor had until Monday to act on the initial legislation. But the governor’s spokeswoman said Thursday that Herbert had concerns about the unintended consequences of the original bill and asked for the change.

Wimmer said he decided to make the change on his own.

"We will be the only state in the nation that will do what we’re attempting to do here: hold a woman accountable for killing her unborn child" outside of a medical abortion, Wimmer said.

 

Rep. Brian King, D-Salt Lake City, chastised conservatives for their willingness to expand the reach of government.

"We just shouldn’t empower the state to the degree this bill does to poke around in the bedrooms and doctors’ offices of you and me and our children. It’s contrary to conservative principles," he said, suggesting the inconsistency is so stark that the Legislature should have a doctor on hand "to treat some of our members for whiplash."

Wimmer’s bill was drafted in response to an incident in rural eastern Utah, where a judge dismissed charges against a 17-year-old pregnant girl who had paid a man $150 to beat her until she miscarried. The judge said there was no provision in law to prosecute her, although the state has appealed.

The fetus survived the attack and has been adopted. The man who beat the woman was sentenced to prison.

Sen. Ross Romero, D-Salt Lake City, spoke against HB462.

"I want to remind the body that what prompted this bill and this whole issue was the pregnancy of a 17-yer-old woman who hired someone to assist her in an abortion," Romero said, noting there could be a better way to deal with the issue besides criminalizing that act.

"A better policy would be to have better education and resources available in the community so we can stop pregnancies before they become an issue."

The bill passed the House 55-15 and the Senate 23-4 and is headed back to the governor.

sltrib.com/news/aborto

 
 

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Na capa da nova edição da Época: “Sete mitos sobre Deus: Um novo livro desvenda a persistência da fé e expõe a fragilidade dos ataques recentes à religião“.

Que livro é este? The case for God (”Em defesa de Deus”), o mais novo de Karen Armstrong, ex-freira. Que ataques são estes? Sim, sim, os do “novo ateísmo”, e se não surtem efeito, pior para eles.

Para os meros mortais, o site da magazine disponibiliza os três primeiros parágrafos. Vão lá citados três livros além do novo da Karen: um outro de sua autoria, um de Terry Eagleton e um de John Micklethwait e Adrian Wooldridge. São autores que, segundo a reportagem, “defendem a religião de ataques recentes”. O livro de John e Adrian é God is back (”Deus está de volta”). Tem momentos infelizes, mas no geral é ótima leitura – faz diagnósticos precisos, vários também feitos pelos autores “neo-ateus”. A propósito, alguém precisa enviar um e-mail para a redação da Época avisando que o principal do livro não é “defender religião” alguma, e que um de seus autores é ateu. Para maiores detalhes, leia a resenha dele no Amálgama.

Não li o livro do Eagleton. Não li o novo da Karen. Dela, li The battle for God, bom volume sobre a história do fundamentalismo nos três monoteísmos; está indicado na página de livros.

Felizmente, você não precisa gastar algum na Amazon ou esperar até o final de 2010 para ler a versão brasileira de The case for God. Para saber o tipo de defesa que Karen faz de Deus, apenas leia esse artigo dela na Foreign Policy – na verdade, defesa da religião; veja que bagunça: cada “God” nos títulos de tópicos deveria ser trocado por “religion”, se o artigo quisesse mesmo se dirigir aos argumentos dos “neo-ateus”. Como se vê pela capa da revista, a autora também confundiu a cabeça dos editores da Época.

E PERAÍ!

No artigo da Foreign Policy, Karen expôs o que considera sete mitos, e se esforçou em desmenti-los. Deixem eu dar um chute: são os mesmos “sete mitos” da Época? Então você também não precisa gastar nem com a Época, basta acessar o artigo no site da FP. E saiba que todos os sete pontos da Karen foram desmontados já em meados de outubro por PZ Myers, no Pharyngula – leia, vale muito a pena

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About EL HINCHA Mag Cal Cauvin Calvinista Inclusivo

Protestante por consciência calvinista e zuingliana, um teísta remanescente (cristão integrado na Oholyáo de YÁOHU UL) antinominiano ecuménico e inclusivo (agostiniano, espiritualidade carmelita dos descalços, espiritualidade montfortina, espiritualidade dos presbiteranos liberais da PCUSA: http://www.pcusa.org/, cristianismo redivivo; atento às notícias da ciência hodierna, sempre numa perspectiva inclusiva de todos os Yaoshorulitas e demais seres relacionais) por a absoluta graça do Soberano YÁOHU UL da História e da legenda. Protestante reformado (Baptista particular), cheunguiano (Vincent Cheung, vide: http://robertovargas-make.blogspot.com/2010/08/da-interpretacao-de-textos.html), pós-milenista bíblico, preterista parcial, reconstrucionista(herancareformada.blogspot.com/ 2010/02/o-teonomismo-implicacoes-teologicas.html), teonomista (dominionista), pressuposicionalista, supralapsariano (http://www.monergismo.com/textos/predestinacao/infra_supra_phil.htm), tudo em desenvolvimento; reformar sempre a reformar. Sempre a reformar.

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